Star Citizen – a bukás?

A Star Citizent először a Kickstarteren lehetett támogatni, ahol kirobbanó sikert aratott a projekt, a kitűzött cél többszöröse gyűlt össze.

A fejlesztők ezt követően a hivatalos oldalon folytatták tovább a kalapozást, így válhatott a Star Citizen minden idők egyik legtöbb pénzt gyűjtő játékává. Az adományok összege mostanra egyes források szerint átlépte a 300 millió dolláros határt.

És mi történt az elmúlt hét év során? A stúdió modulonként fejlesztette a játékot, a támogatók pedig apránként kapták meg ezeket a modulokat. Legelőször csak a hangárban lehetett körbejárni a megvásárolt űrhajónkat, majd később már arénákban is lehetett repkedni velük. Idővel egyre többet mutattak a bolygók felszínén és az űrállomások fedélzetén dúló FPS-csatákból is. Később az MMO-ból kivált az egyszemélyes kampány, hogy Squadron 42 címmel teljesen önálló projektként folytassa tovább. Ehhez olyan neves színészeket nyertek meg a készítők, mint Gary Oldman, Mark Hamill, Mark Strong, John Rhys-Davis, Rhona Mitra vagy épp Gillian Anderson. Nem rossz névsor, nem is olcsó névsor… Emellett a fejlesztők olyan izgalmas funkciókat is beépítettek a motorba (amit utólagos pereskedést kiváltva a Crytektől kaptak), mint a kamerára épülő arcfelismerés és mimikalekövetés.

Így összegezve a Star Citizen az elmúlt hét évben lassan, de biztosan fejlődni látszott. Csakhogy. A jelek szerint hiába a rajongók türelme, hiába a rengeteg egyre hangzatosabb ígéret, hiába a sztárparádé… egyre kevésbé tűnik biztosnak a Star Citizen jövője.

A napokban a Forbes magazinban jelent meg egy írás, amely a fejlesztés aktuális állásáról, a stúdióban folyó munkáról és a rajongók által benyújtott fogyasztóvédelmi követelésről szól. És nagyrészt Chris Robertsről. Róla már csak azért is, mert hiába számít hatalmas névnek videojátékos körökben, a nagy sikerei mellé nagy bukták is társultak. A Star Citizen ugyanakkor minden idők egyik legnagyobb videojáték-projektje, amely hét év után is lázban tudja tartani a rajongókat.

Pedig valójában a projekt szinte sehol sincs, de legalábbis messze nem ott tart, ahol hét év után tartania kellene. És ez leginkább Robertsnek köszönhető, aki a jelek szerint a fejlesztés minden apró részletébe belefolyik. Ennek eredményeként előfordult, hogy csak valamelyik űrhajó védőpajzsának lemodellezésével hónapok mentek el, mert újra és újra visszaküldte az eredményt módosításra. Ugyanez megtörtént a karaktermodellezés során is, éppen ezért másfél év alatt mindössze öt karakter készülhetett el. Roberts ígérete szerint a játékban száz aprólékosan kidolgozott csillagrendszer lesz, amelyeket töviről hegyire bejárhatunk. Nos, ebből mindössze két félig-meddig teljes bolygó, kilenc hold és egyetlen árva aszteroida készült el mostanáig.

Ami viszont ennél is aggasztóbb hír, miszerint hiába dobtak össze közel 300 millió dollárt a rajongók (plusz néhány befektető), ebből 2017 végére mindössze 14 millió maradt a stúdió számláján. Roberts és a cégben szintén magas tisztséget betöltő felesége ekkor új üzleti modellt talált ki a pénzszerzésre. A játékban szereplő űrhajókat kezdték irtózatos pénzekért árulni. Márpedig űrhajóból lesz bőven, egyes források szerint 135 különböző típust lehet megvásárolni a legapróbb vadászrepülőktől a város méretű hordozókig. Ezek ára elérheti a 3000 dollárt is, de bőven akadtak elvakult rajongók, akik ennyit sem sajnáltak értük. Még úgy sem, hogy a beharangozott űrhajók közül csak 87 készült el és próbálható ki az egyébként rendkívül instabil és bugos alfa változatban, a többi mindössze mutatós képek formájában leledzik.

Bízunk benne, hogy azért mégis lesz valami a projektből. Jómagam (a szerk.) is tervezem, hogy előfizetek a játékra. De még próbálom magam visszafogni, hiszen olyan tartalom aminek lennie kellene mögötte 7 év után, még nincs. És egyszerűen nem éri meg. Bizakodjunk és reménykedjünk!

Források: Forbes, Star Citizen Fórum, Playdome

(Visited 31 times, 1 visits today)

hozzászólás küldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük